sykkelskolen1
Både trenere og ryttere i Sandnes SK har travle dager. I forrige deltok disse på Norgesmesterskap i landeveissykling og i denne uken er den samme gjengen involvert i Sandnes SK sin sommersykkelskole. Flere av rytterne som deltok i NM startet faktisk sin sykkelkarriere i Sykkelskolen til Sandnes SK. Det er derfor spesielt kjekt at dagens juniorer bistår Sykkelskolen slik at vi kan rekruttere flere fremtidige aktive syklister inn i Sandnes SK.

forsideI alle år som Tour of Norway for Kids har blitt arrangert har Sandnes vært involvert i dette positive arrangementet. I år finner arrangementet sted i tilknytning til vårt midlertidige klubbhus ved ØsterHus stadion. Les mer om arrangementet her.

sss jenter
Sandnes Sykleklubb ønsker å rekruttere flere jenter til klubben. I denne sammenheng tilbyr vi nå i første omgang et 6 ukers lavterskel program i landeveissykling for ungdomsjenter alderen 13-16 år. Programmet vil bli ledet av Tuva Byberg (18år), som selv begynte å sykle i 13-14års alder og har deltatt i EM og VM for junior og er Norsk Mester i juniorklassen. Til å assistere seg har hun med klubbvenninne Thea (16år) som begynte i klubben sommeren 2019.

Jenter som har lyst å prøve seg hos oss i Sandnes Sykleklubb oppfordres å søke! Begrenset plasser til 6 sykkelglade jenter, så skynd dere!

Sommer Sykkelskolen er et årlig aktivitetsprogram for barn- og ungdom i sommerferien. Vi har tre dager med aktivitet på terrengsykler og tre dager med aktivitet på racersykler! Programmet er for 9-14år som liker sykling og ønsker å få øve på sykkelferdigheter sammen med likesinnede.

Dato for 2021 er satt til:  Terrengsykling 21-23 juni og Landevei 23-25 juni

Kontaktperson: